IMPORTANT! Campanie de rechemare Airbag.

*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Easy Buy
Test Drive
Caută un dealer
Service
Comparator

Trenduri pentru automobilele hibride și electrice: 2023 și în viitor

O revoluție a mașinilor electrice este în plină desfășurare pe drumurile din întreaga Europă, cu finalul vânzărilor pentru mașinile pe benzină și diesel la orizont.

UE a ajuns la un acord privind legea care interzice vânzările de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035, iar în Regatul Unit, din 2030, automobilele hibride (HEV) și electrice (EV) vor fi singurele mașini noi de pe piață.

Ai putea argumenta că viitorul este deja aici. 

Ce urmează, deci, în 2023 și în anii următori? Să verificăm tendințele.

Viitorul e electric

Banca de investiții UBS a estimat că,până în 2025, 20% din toate mașinile noi vândute la nivel global vor fi electrice.

Ei prezic că până în 2040 întregul sector de transport ar putea fi „decarbonizat” –  toate mașinile noi produse vor fi fie hibride, complet electrice, sau pe hidrogen.

În UE se așteaptă ca în 2025 să fie produse aproximativ 4 milioane de vehicule electrice, față de 1,3 milioane în 2019.

În acest an au fost înmatriculate peste 10.000 de mașini 100% electrice în România, ceea ce înseamnă mai mult decât 2020 și 2021 la un loc. Astfel, numărul total de autovehicule electrice din România a trecut de 23.000 de unități, conform LEKTRI.CO, o companie producătoare de stații de încărcare pentru mașini electrice, în Timișoara.

„În ciuda provocărilor pandemiei din Europa, Societatea Producătorilor și Comercianților de Autovehicule din Marea Britanie a raportat că 11,6% din vânzările de mașini în 2021 au fost vehicule electrice, în creștere de la 6,6% în 2020. Numai în decembrie 2021, 26% din vânzări au fost pentru mașini electrice. În Spania, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 32% de la an la an”, conform grupului industrial ANFAC.

În Franța, vehiculele electrice cu plug-in reprezintă 22,9% din toate vânzările de vehicule în septembrie 2021 – aproape dublul cotei de 11,8% înregistrate în urmă cu un an – potrivit PFA.

Agenția guvernamentală germană, Autoritatea Federală de Transport Auto a văzut numărul de înmatriculări de vehicule electrice triplat între 2019 și 2020.

Honda caută, de asemenea, să fie în fruntea revoluției electrice în Europa, urmărind să-și mărească proporția de vehicule electrice și vehicule cu celule de combustibil (FCV) la 100% din toate vânzările până în 2040.

Mai multe puncte de încărcare

Un obstacol major în calea adoptării vehiculelor electrice este accesul la punctele de încărcare.

Multe țări caută să-și sporească disponibilitatea punctelor de încărcare, fie în casele oamenilor, fie în centrele orașelor. Este o tendință în creștere în toată Europa. Între 2016 și 2021, numărul punctelor de încărcare accesibile publicului a crescut de șapte ori, potrivit AIE.

Stimul pentru schimbare

Un factor major care determină vânzările de vehicule electrice sunt subvențiile oferite de guvern. De exemplu, Olanda are mai multe vehicule electrice și hibride per cap de locuitor decât orice altă țară la nivel global. Oferă subvenții cumpărătorilor de vehicule electrice, iar vehiculele sunt scutite de taxa de achiziție și de taxa pe autovehicule până în 2024, cu reduceri pentru câțiva ani.

În România, prin programul Rabla Plus, poți obține un eco-tichet de 51.000 de lei pentru achiziția unei mașini 100% electrice, cu condiția obligatorie a casării unei mașini vechi, dar nu mai mult de 50% din valoarea mașinii noi achiziționate. În plus, autovehiculele acționate electric sunt exceptate de la impozitele auto și beneficiază de parcare gratuită în București.

Norvegia este un alt pionier. Vehiculele electrice de acolo sunt scutite de taxe rutiere și taxe pe vânzări, plus plătesc cu 50% mai puțin taxele de parcare și taxe de drum. Alte stimulente în unele țări europene includ permiterea vehiculelor electrice și a proprietarilor de hibride să folosească benzile de autobuz.

BEV sau PHEV? 

Ce națiuni aleg vehiculele electrice cu baterie (BEV) și care preferă vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV)?

Interesant este că atât BEV-urile, cât și PHEV-urile sunt binevenite în toată Europa, în special în primele cinci piețe.

Vânzările de BEV în Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie au crescut cu 147%, iar PHEV-urile cu 248% în prima jumătate a anului 2021.

 

EV-ul șoferului

În mod tradițional, mașinile sport erau zgomotoase și mari consumatoare de combustibil, iar vehiculele electrice erau mașini de oraș mici și silențioase.

Cu toate acestea, tehnologia bateriilor electrice avansează atât de repede, încât multe vehicule electrice pot concura acum sau chiar pot depăși mașinile pe benzină și diesel.

Aceste vehicule electrice sportive pot atinge viteze maxime pornind de pe loc în câteva secunde, fiind în același timp la fel de ecologice ca mașinile electrice normale.

Iar automobilele propulsate de hidrogen sunt după colț. Presimțim mult spectacol în lumea motorsportului în anii ce urmează.