Noul Jazz
Noul Jazz, echipat cu noul sistem de propulsie hybrid i-MMD, furnizează o experiență de condus dinamică și electrizantă.
Noul Jazz
Echipat cu sistem de propulsie
Hybrid e:HEV
Noul Honda Jazz folosește tehnologia noastră de ultimă generație e:HEV Hybrid oferind o experiență de condus dinamică, electrizantă, performanțe ridicate cu emisii și consum reduse. Toate echipările au un mod de condus electric, fapt ce permite mașinii să funcționeze silențios, 100% electric. Această tehnologie avansată face ca noul Jazz să fie mai relevant decât oricând în contextul actual. Noua mașină compactă oferă cel mai convingător pachet din segmentul său, combinând confortul cu tehnologia intuitivă și conectivitatea avansată pentru a se integra perfect în viața de zi cu zi a clienților noștri.
Noul Jazz e: HEV joacă un rol esențial în angajamentul Honda ca 100% din vânzările europene mainstream să fie dotate cu propulsoare electrificate până în 2022. Mașina va fi disponibilă în Romănia din iulie 2020 în doua variante de echipare Elegance având un preț de pornire de 23.850 Euro și Executive cu un preț de start de 25.350 Euro. Noul Jazz este eligibil prin Programul RABLA 2020 și beneficiază de ECO BONUS.
e:HEV tehnologie hibrid avansată
Pentru prima dată, Jazz va fi comercializat exclusiv cu motor hibrid avansat. Purtând noul ecuson Honda e:HEV, noul Jazz a fost conceput pentru a oferi o combinație excepțională de performanță și eficiență, pentru a completa caracteristicile consacrate, confortul interior și utilitatea practică. Sistemul e:HEV este dezvoltat special pentru Jazz și proiectat pentru a oferi o experiență de condus plăcută. Acesta conține două motoare electrice compacte, puternice, conectate la un motor pe benzină DOHC i-VTEC de 1,5 litri, o baterie litiu-ion și o transmisie inovatoare cu raport fix, care funcționează împreună pentru a oferi un răspuns direct și liniar.
Puterea totală de 109 PS / 80kW poate propulsa mașina la 100 km / h în 9.4 secunde până la o viteză maximă de 175 km / h. Rezultatul este o călătorie fără efort, confortabilă, indiferent dacă călătorești în zone urbane sau pe autostradă. Eficiența sistemului hibrid se transpune în emisii de CO2 de la 102 g / km (WLTP) și un consum de combustibil de 4,5 l / 100 km (WLTP) pe modelul standard.
Pentru a oferi o experiență de condus dinamică și eficientă, configurația avansată e: HEV hybrid selectează imperceptibil și unul din cele trei moduri de funcționare:
• Mod Electric: bateria litiu-ion furnizează direct către motorul electric de propulsie.
• Mod Hybrid: motorul termic pe benzină angrenează motorul electric generatorc, care la rândul său furnizează energia motorului electric de propulsie.
• Mod Drive: motorul termic pe benzină este conectat direct la roți printr-un angrenaj planetar cu un singur raport de transmisie.
În mediul urban, eficiența optimă este obținută prin tranziții automate între modul Electric și modul Hybrid. Pentru autostradă, se utilizează modul Engine, completat de un „boost” de putere de la motorul electric de propulsie pentru accelerare rapidă. În modul Hybrid, excesul de putere de la motorul pe benzină poate fi de asemenea redirecționat pentru a reîncărca bateria prin intermediul motorului electric generator. Modul Electric este de asemenea activat atunci când mașina decelerează, colectând energie prin frânare regenerativă pentru a reîncărca bateria.
Comutarea între cele trei moduri de conducere este imperceptibilă; inginerii noului jazz au depus eforturi semnificative pentru a minimiza decalajul în timpul tranzițiilor. Motoarele electrice de mare viteză au fost dezvoltate de Honda pentru a fi cât mai ușoare, compacte și eficiente, motorul electric de propulsie având până la 13.300 rpm pentru a genera un cuplu de până la 253 Nm, necesar accelerării la viteze mici.
În loc să folosească o transmisie convențională, un angrenaj planetar cu un singur raport fix creează o legătură directă între componentele în mișcare, ceea ce duce la un transfer mai fin al cuplului și la o liniaritate în timpul accelerării. Acest format înseamnă că sistemul Honda este mai compact și mai rafinat decât un eCVT planetar care se găsește de obicei în alte vehicule hibride. În plus față de accelerația lină oferită de e: HEV, confortul noului Jazz a fost îmbunătățit prin utilizarea unei suspensii cu fricțiune redusă și prin rigidizarea caroseriei.
Proiectare inteligentă pentru spațiu de neegalat
Când au dezvoltat noul Jazz, inginerii Honda au lucrat îndeaproape cu echipa de proiectare pentru a se asigura că mașina păstrează spațiul interior ce a caracterizat generațiilor anterioare. Capacitatea portbagajului (cu scaunele din spate în poziție standard) pornește de la 304 litri și se ridică până la un impresionant 1203 litri (scaune pliate în jos, spațiul măsurat până la plafon). Au reușit acest lucru prin amplasarea inteligentă a componentelor hibrid în șasiu și în compartimentul motor.
Un element esențial pentru maximizarea spațiului este poziționarea rezervorului de combustibil în centrul șasiului, sub scaunele față, unic în această clasă. Acest lucru permite noului Jazz să păstreze configurația Magic Seat pentru scaunele spate ceea ce îi oferă flexibilitatea si versatilitatea de care cliențtii au nevoie, în funcție de obiectele pe care doresc să le transporte.
Conectivitate intuitivă
Noul Honda Jazz oferă conectivitate avansată, care permite proprietarilor să se conecteze ușor la viața lor de zi cu zi. Interfața simplă cu ecran tactil LCD este concepută pentru a reduce distragerea șoferului; timpul de operare pentru cele mai utilizate comenzi a fost redus cu 58% în comparație cu modelul anterior, oferind o experiență mai sigură și mai ergonomică.
Serviciile de infotainment pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil sau comandă vocală, incluzând informații despre vreme, locuri de parcare, muzică, navigare, găsirea locației și servicii telefonice. Suita completă de aplicații încorporate poate fi completată prin compatibilitatea Android Auto și Apple CarPlay, disponibilă prin conexiune wireless sau prin utilizarea unui cablu USB. WiFi Hotspot este de asemenea disponibil pentru noul Jazz pentru prima dată.
Designerii de interior ai mașinii au acordat o atenție deosebită detaliilor la crearea tabloului de bord și a interfeței. Ca răspuns la cererea consumatorilor, Honda a reinstalat controale fizice pentru funcțiile cheie, precum setările de încălzire și ventilație.
Asistentul personal Honda
Serviciile și aplicațiile accesate cu ajutorul ecranului tactil pot fi, de asemenea, activate cu ajutorul comenzilor vocale, prin intermediul asistentului personal Honda. Întâlnit pentru prima dată în Honda e, asistentul personal Honda folosește inteligență artificială (AI) care utilizează conversații naturale, inteligente bazate pe instrucțiuni și înțelegere contextuală pentru a accesa o serie de servicii online.
Asistentul personal Honda este activat spunând: „OK Honda”, urmat de întrebare sau instrucțiune. O animație abstractă a feței însoțește răspunsul umanizat și recunoaște vizual interacțiunile. Recunoașterea contextului permite utilizatorilor să converseze în mod natural, sistemul înțelegând contextul întrebărilor și răspunsurilor. De asemenea, permite funcția de căutare în timp real, cu context, pentru a localiza serviciile disponibile la anumite ore.
Honda SENSING – tehnologie avansată de siguranță activă
Noul Honda Jazz vine cu o suită modernizată de tehnologii avansate de siguranță și sisteme de asistență pentru șofer, standard, datorită unei camere video cu vedere frontală recent dezvoltată, care îmbunătățește câmpul vizual. Sistemul de frânare pentru atenuarea coliziunii Honda a fost îmbunătățit odată cu funcționarea pe timp de noapte pentru a detecta pietonii și bicicliștii, în plus, acum aplică frânele pentru a evita o coliziune atunci când o mașina de pe contrasens apare în față sau virează prin față.
Pentru prima dată pe Jazz, sistemul Cruise Control adaptiv și sistemul de păstrare a benzii de circulație sunt disponibile standard. La fel și sistemul de asistență pentru părăsirea carosabilului, ajută șoferul să nu se îndepărteze de pe șosea, avertizând șoferul atunci când sistemul detectează că vehiculul traversează un marcaj al benzii sau se apropie de marginea exterioară a străzii. Sistemele de monitorizare a unghiului mort și de monitorizare a traficului adiacent la mersul cu spatele sunt standard pentru varianta de echipare Executive.
Limitatorul inteligent de viteză recunoaște semnele de circulație și setează automat limita de viteză. Dacă indicatorul de trafic arată o viteză mai mică în comparație cu viteza efectivă a vehiculului, un indicator clipește cu un sunet de alarmă, iar sistemul scade treptat viteza vehiculului. Farurile automate cu sistem de asistență pentru fază lungă și sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație sunt parte a pachetului Honda SENSING pentru toate echipările noului Jazz.
Siguranța pasivă este la fel de importantă pentru Honda ca și siguranța activă și pentru a ajuta la protejarea ocupanților în caz de accident, noul Jazz are acum zece airbag-uri, inclusiv un nou airbag central frontal. Acest airbag inovator central este integrat în centrul spătarului scaunului șoferului și se extinde din lateral în caz de coliziune, protejând capetele ocupanților pentru a nu se lovi reciproc.
Noul Jazz, echipat cu noul sistem de propulsie hybrid i-MMD, furnizează o experiență de condus dinamică și electrizantă.
Este noul nostru motor hibrid cu trei moduri de funționare: Motor Drive, Hybrid Drive și Electric Drive.