Important Campanie de rechemare Airbag. Află detalii!
WLTP
CĂTRE UN NOU STANDARD DE MĂSURARE A EMISIILOR

CE ESTE WLTP?

WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) este o nouă procedură de testare pentru măsurarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO₂, pentru autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP a înlocuit ciclul european de conducere (NEDC), care este ciclul anterior de testare, introdus de Uniunea Europeană în 1992.

DE CE A FOST INTRODUS WLTP?

Putem considera NEDC ca fiind un test artificial de laborator, folosit cu preponderență pentru a compara consumul și emisiile diferitelor autovehicule, fără a reflecta performanțele lor în condiții reale de folosință. Acest test a fost criticat în ultimii ani, atât pentru folosirea unor modalități de măsurare neadaptate la capabilitățile sporite ale noii generații de automobile, cât și pentru lipsa unor condiții stricte de testare. Astfel, măsurătorile ar putea fi influențate prin pornirea setărilor de economie de combustibil, oprirea setărilor anciliare, cum ar fi aerul condiționat sau oglinzile încălzite, înlăturarea oglinzilor laterale pentru a minimiza rezistența aerului, etc.. Aceste discrepanțe au fost criticate din ce în ce mai mult în ultimii ani de către observatori și industria auto, în special în contextul fenomenului de încălzire globală. Din acest motiv, WLTP a fost creeat pentru a oferi o metodă de măsurare mai transparentă, relevantă și comparabilă a consumului și emisiilor.

CU CE DIFERĂ WLTP?

Spre deosebire de măsurătorile relativ abstracte NEDC, condițiile de testare WLTP simuleze o conduită a şoferului apropiată de cea din situaţiile reale. WLTP folosește un ciclu dinamic de conducere, care are la bază date statistice bazate pe un profil mediu, agregat, de utilizator.

Diferențele pot fi sumarizate astfel:

  • Comportament al conducătorului auto simulat mai aproape de realitate
  • Testarea vehiculelor în diferite variante de echipare și clase de greutate
  • Condiții mai stricte de testare
  • O gamă mai largă de situații de condus (urban, suburban, șosea, autostradă)
  • Distanțe mai lungi de desfășurare a testelor
  • O majorare a vitezei medii și maxime
  • O majorare a puterii medii și maxime
  • Accelerare și decelerare mai dinamică și reprezentativă
  • Temperaturi ambientale mai apropiate de media Europeana
  • Opriri mai scurte

 

 

Pentru un set complet al condițiilor de testare, puteți consulta tabelul următor:

 

COMPARAȚIE NEDC WLTP
Ciclu de testare Ciclu singular Ciclu dinamic, reprezentativ condițiilor efective de uzură
Durată 20 min 30 min
Distanță 11 km 23.25 km
Faze Ciclu compus din două faze: 66% în mediu urban și 34% în mediu extra-urban Ciclu compus din patru faze de viteză mică, medie, mare și foarte mare, crescătoare în viteză și putere
Viteză medie 34 km/h 46.5 km/h
Viteză maximă 120 km/h 131 km/h
Temperatură inițială 20 - 30 °C 14 °C
Timpii de staționare 25% staționare 13% staționare
Echipament opțional Nu se au în vedere dotările speciale şi climatizarea Greutatea autovehiculului şi dotările opționale (aerodinamică, greutate, rezistență la rulare) sunt luate în considerare
Trepte de viteză Trepte de viteză fixe pentru toate autovehiculele testate Trepte de viteză adaptate la fiecare autovehicul testat

CE ÎNSEAMNĂ ASTA PENTRU MINE?

Performanța și consumul mașinii dumneavoastră vor rămâne neschimbate, însă măsurătorile WLTP de CO₂ ar putea fi mai mari, pur și simplu datorită metodelor mai riguroase de testare. În acest fel, WLTP va oferi informații mai transparente și representative situațiilor reale de condus, iar dumneavoastră puteți face o decizie corect informată. În plus, noua procedură de testare va interzice comercializarea autovehiculelor cu grad mai ridicat de poluare, care se încadrau anterior în limitele superioare NEDC.

 

Pentru mai multe informații, vă invităm să consultați ghidul oficial al Uniunii Europene: http://wltpfacts.eu/